Førpremiere på Skilsø 39 by Viknes!

I Bakervågen, med grått Bergensvær, ligger en helt ny spennende satsning fra Viknes. Segmentet flybridge, er de i aller høyest grad klar til å ta fatt på.

Båtsans møter markedssjef, Christer Midthun, som gjerne viser frem de nye Viknes detaljene på Skilsø modellen.

Forlenget badeplattform, forlenget akterdekk med stor fast sittegruppe. Helt nytt lekkert interiør i hele båten. En pantry som bare venter på å bli tatt i bruk. Dobbelvask, stor arbeidsbenk, et kjøleskap i rustfritt stål som rommer hele 130 liter. 32 tommers TV som kommer elegant opp fra arbeidsbenken og fra salongen ser alle helt perfekt. Myk og god komfort i salongen, samt i førerposisjon.

Føreposisjonen som er dobbel vil glede en hver kaptein og ”annen pilot”. Her har man tenkt på det meste, bryterpanelet er funksjonelt, samt godt plassert instrumentering. Sikten fra førerposisjonen er også god, både frem til siden og bak. Båten er utstyrt med syrefast /rustfrie innramming av vinduer og dører. Vi er kanskje blant de eneste som har det i dag, påpeker Midthun.

Går vi videre ned under dekk finner man 2 doble kabiner og en stikkabin som fint klarer to barn eller to voksne som er veldig glad i hverandre. Hovedkabinen er stor, med god høyde og masse lagringsplass. Et annet viktig moment for dagens kundekrav er separat dusj og toalett. Begge deler innfrir, med godt lys og store rom.

Treverket var tidligere lyst i Skilsø, Viknes har valgt en mørkere tresort som gjør helhetstinntrykket mer eksklusivt og båten får en lunhet.

Bygg nr 1 er utstyrt med en Yanmar 6CX530 motor på fast aksling, båten runder da 30 knop. Alternativt kan båten leveres med flere størrelser på motor om man velger 2x Yanmar med hekkaggregat. Båten runder da lett 40 knop.

Skilsø 39 by Viknes får sin verdenspremiere på kommende båtmesse i Lillestrøm, ”Sjøen for alle”.

Båtsans har nettopp vært på ”tråden” med Midthun, som går båten rundt kysten fra Bergen til Oslo. Han forteller: Vi marsjer nå fint i 24 knop, godt utenfor Lillesand og vi regner med å være i Oslo rundt kl 21:00 i kveld. Båten har oppført seg eksemplarisk hele tiden rundt kysten. Vi har hatt grei sjø og det eneste negative på turen var tåken vi fikk på oss.

Når båten nå har fått Viknes ”tuch’en” har den igjen blitt en reell konkurrent og et virkelig godt alternativ i flybridge klassen, fra 35-39 fot. Bygg nr. 1 imponerer.