2011-12-15-01d6227e908326495100cdeb505b46b2d231a87e Ny logo for merkevaren Regatta og et designelement i ulike former på produktene.

Regatta med en ny og revitalisert identitet!

I november i år fremstod flyte- og redningsvestprodusenten Regatta med en ny og revitalisert identitet. Regattas “R” kan kjennes igjen i det nye symbolets innerform, og Regattas redesignede logo har et karakteristisk, tidløst symbol med et klassisk formgitt navnetrekk.

I en pressemelding fra Irene V. Mjelde, Managing Director hos Regatta, foteller hun om deres redesignede logo og deres arbeid med ny visuell profil:

Regatta ble som varemerke kjent på 1960 tallet, og logo som ble utformet på 70 tallet har fremstått relativt uendret frem til i dag.

Arbeidet med ny visuell profil har vært en viktig prosess der vi har lagt vekt på å ta vare på våre verdier og historie, samtidig som vi vil skape et spennende og godt utrykk for Regatta i fremtiden. I tillegg til produksjon av flyte- og redningsvester, leverer Regatta stadig mer flytebekledning, der design og fargevalg i større grad gjenspeiler trender og moter innen bekledning generelt. Det har derfor vært viktig for Regatta å få på plass et logoprogram der symbolet kan fremstå både som logo for merkevaren Regatta, og som et designelement i ulike former på produktene. Våre produktløsninger er i bruk verden over, og bidrar til en tryggere hverdag for mennesker som ferdes ved og på sjøen, både i fritids- og yrkessammenheng. Dette er til stor inspirasjon for oss i Regatta, og gjør oss motivert til å fortsette å utvikle nye og spennende produkter for våre kunder.

Se Regattas produkter på deres nye nettsider.