Gode messeresultater for Princess!

Det har gått i ett for flere båtforhandlere og importører i september - fra båtmesser i Oslo til Cannes og nå Southampton – og da er det kjekt at det blir salg også.

Hos Princess Yachts West Norway er daglig leder Svein Erik Palmstrøm og selger Petter Mork Knudsen fornøyd med et godt salgsår så langt. 
 
Baatsans.no møter dem i Cannes, og da kan de smilende fortelle at de har solgt en F62 for levering neste år, og på Oslo messen solgte de tre nye båter: 2 stk. F45 og 1 stk. V50, for levering 2020.  
 
I følge Palmstrøm var Oslo var helt fantastisk. -Det er kjempegøy at det beveger seg igjen på store båter. Dette er helt klart en fin stigning fra foregående år.
 
Under Båter i Sjøen på Aker Brygge kom det kunder de hadde jobbet med i forkant. Men da de fikk oppleve nyheten F45 «live», var de ikke i tvil. Det fantastiske volumet i båten og midtkabinen begeistret dem, og de var solgt.
 
I Cannes forventer Palmstrøm og Knudsen flere kunder innom før de setter seg på flyet til nok en messe i Southampton, hvor nyheten til Princess V55 har verdenspremiere. 
 
Den tror de ikke blir liggende lenge, for her er det flere kunder som allerede har vist sin interesse. Knudsen forteller at de har en båt for levering neste år av Princess V55, så her blir det første mann til ”mølla”. Neste ledige båt blir sommeren 2021. 
 
Ellers mener de at markedet ser positivt ut, og Knudsen trekker frem at bruktbåter er grei å omsette. - Vi merker økt antall henvendelser, forteller han. - Det er også spennende å følge med på utvikling hos Princess, spesielt de siste modellene som verftet har kommet med. Nyhetene Y95, V55 og F45 viser tydelig en endring i utvendig design og layout. Her ser man tydelig hvordan Princess Yachts tenker fremover, noe som kjennetegner mangfoldet og suksessen til det engelske verftet. Ordrebøkene er fyldigere enn noen gang. Ekstra kjekt var det at Båter i Sjøen og Princess Yachts West Norway ble spesielt nevnt av ledelsen under pressekonferansen til Princess Yachts. 
 
-Målsetningen vår fremover er helt klart å få flere nye båter inn på det norske markedet, forteller Palmstrøm. Når man ser på de store endringene som har skjedd med båtene så våkner interessen hos kundene. Han trekker frem alt fra ny utvendig design, innvendig layout, nye motorer og drev, og ikke minst teknologien. Pantry oppe og akter på nesten alle modeller er en endring de fleste setter pris på og har etterlyst i markedet. Det har skjedd så mye, og det ser kundene, det tydelige skiftet.
 
-I tillegg til dette får vi hyggelige tilbakemeldinger fra kunder som velger oss, at de setter pris på nettverket vårt, forteller Palmstrøm videre. -Det at vi har servicesentre og mekanikere i Norge, Sverige og Danmark oppleves som positivt. Kundene våre har da en avdeling i hvert land som kan bistå dem når de er på reise med sin Princess.
 
-Kort oppsummert gleder vi oss til neste år med alle leveringene, og ikke minst til at de nye modellene kommer ut i markedet og blir sett, for det fortjener de, avslutter Palmstrøm.