2015-12-02-282b500bf95a500155ccd1ccad5980bea4c4ef2b Det norske markedets mening betyr mye i utviklingen for verftet til Bavaria, her en av årets nyheter Sport 330 SoftTop

Bavaria Motorbåt Norge med en økning på 50%!

De nye modellene fra Bavaria slår godt an, og dette har gitt resultater for Bavaria Motorbåt Norge, som har økt salget med 50% fra 2014.

I løpet av det siste året har BAVARIA fornyet hele sin motorbåtserie. Det startet med de nye Sport 360 og Sport 400, og senere har flaggskipet Sport 450 og de minste modellene Sport 330 og Sport 300 blitt lansert.

Målet med fornyelsen har vært å ytterligere tilpasse båtene etter dagens ønsker og behov. Det er foretatt en omfattende innsamling og analyse av tilbakemeldinger fra kunder via forhandlerne. Bavaria Motorbåt Norge har vært sentral i denne prosessen, som styremedlem i Bavaria Product Advisory Board, og med en stor kundebase bestående av mange erfarne båtfolk. «-Norske båtbrukere er relativt kravstore til funksjonalitet og brukervennlighet grunnet korte sesonger med mye skiftende vær og vind. Fungerer det i Norge, fungerer det som regel i resten av verden også» sier Bavaria importør Lars-Erik Solvang.

Resultatet av analysene viste at kundene hadde spesielt to ønsker som utmerket seg:

  • Sosiale og romslige båter med flere sitteplasser ute i cockpit, også i fartsretning underveis.
  • Enkle kalesjeløsninger og økende etterspørsel etter delvis og helt lukkede båter. 
BAVARIA har på bakgrunn av dette fornyet cockpit layouten i alle modeller samt utviklet flere nye takløsninger. Spesielt er endringene på de mindre modellene merkbare ved at faste solsenger er erstattet med store sittegrupper som også er fleksible og kan gjøres om til solsenger.

Når det gjelder takløsninger i cockpit så tilbys det nå flere varianter til hvert enkelt skrog for å tilfredsstille ulike kunders krav:

1.    Open: Den tradisjonelle åpne cabriolet versjonen med targabøyle.
2.    SoftTop: Stort foldbart tekstiltak som gir mye sol og luft og enklere kalesjehåndtering.
3.    Coupe: Lukket båt med tredelt skyvedør i glass for maksimal åpning samt elektrisk skyvetak i GRP.

Dette har gitt resultater!

Bavaria Motorbåt Norge har i 2015 økt salget med 50% fra foregående år. 
Det på tross av at flere av de minste modellene som Sport 300 og Sport 330 SoftTop ikke ble lansert før etter sommerferien.
«-Med store innkjøp i vinter og god leveringsdyktighet på alle modeller til våren, ligger forholdene godt til rette for at den positive utviklingen skal fortsette. Vi jobber også mye med å forstå, veilede og tilfredsstille kundenes behov og ønsker. Dette er en viktig suksessfaktor, og jeg er stolt av den innsatsen våre dedikerte ansatte legger ned» avslutter Solvang i en pressemelding.