Buster gir glassfiberdekk til 2 av deres mest populære modeller!

Fiskars presenteres for første gang de nye modellene Buster XL:s nye modell Buster XLe og Buster L:s, som er en av Nordens mest populære motorbåt, nye modell Buster Le.

”Båtkjøperne har nå enda bedre muligheter til å velge og utstyre en Buster etter sine egne behov og ønsker. Glassfiberdekket gir nye muligheter når det gjelder design, men også våre velprøvde Buster-båter helt i aluminium finnes i sortimentet”, forteller Juha Lehtola, administrerende direktør for Buster Boats, i dagens pressemelding.

Fiskars har produsert Buster-båter siden år 1976 og produksjonen av deres forgjengere, Kello-båter, startet i 1955. I tillegg til skroget produseres også innredningen av det lette, men meget holdbare materialet marinaluminium på Buster-båtene. Dørken er av stiv og holdbar finér og i modellserien Pro av aluminium.

Båtene i den nye Buster e-serien har Buster velprøvde aluminiumskrog med et innerskrog av glassfiber som tillater mer frihet når det kommer til design. Siden 2010 har Fiskars produsert moderne Drive-båter med glassfiberdekk og skandinavisk design.

Båtene i E-serien Buster har et hvitt glassfiberdekk, men dørken har en praktisk mørk grå, sklisikkerhetsmønstret gelcoat som smuss ikke vises på. Den rette frontruten beskytter mot fartsvind og vann.
Samtlige båter i e-serien har et uvanlig omfattende standardutstyr, blant annet kalesje. Som alle andre Buster-båter kan også båtene i e-serien forberedes for de mest populære utenbordsmotorene allerede på fabrikken.

Produksjonen av Buster-båter omfatter 17 modeller, den minste er den under fire meter lange Buster Mini og den største Buster SuperMagnum som kan leveres med opp til 300 hestekrefters stor motor.

Både Buster Le og Buster XLe med glassfiberdekk

”Glassfiberdekket gir nye designmuligheter, samtidig som at båtens skrogmateriale fortsatt er aluminium som holder lenge og er lett å vedlikeholde”, sier Anders Kurtén, produktutviklingsdirektør i Buster Boats.

Begge båtene har et hvitt glassfiberdekk, men innerdørken har en praktisk mørk grå grov gelcoat der skitten ikke synes. Trappeavsatsen har en sklifri overflate.

Busters aluminiumskrog er stivt og lett, noe som gjør strandhugg sikre også på skarpe skjær. Båtene krever ikke noe spesielt vedlikehold bortsett fra en vask om høsten som er det eneste som trengs.

”Vi tester og sammenlikner alltid ulike løsninger som påvirker en båts kjøreegenskaper og sikkerhet meget nøye. I et nordisk perspektiv har vi meget omfattende produktutviklingskunnskap”, sier Anders Kurtén, produktutviklingsdirektør i Buster Boats.